Spis treści:
- Definicje
- Postanowienia ogólne
- Zamówienia
- Płatność i cena
- Realizacja Zamówienia i Dostawa
- Odstąpienie od umowy
- Rękojmia za wady
- Ochrona Danych Osobowych
- Polityka Cookies
- Świadczenie usług drogą elektroniczną
- Formularz kontaktowy
- Newsletter
- Postanowienia końcowe
§1 DEFINICJE
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają odpowiednio:
- Sklep/Sklep internetowy – funkcjonalność udostępniania przez Sprzedawcę umożliwiająca zawarcie Umowy Sprzedaży Produktów na odległość (poprzez Formularz kontaktowy na stronie https://optykhejnowicz.pl/kontakt/ lub adres e-mail: kontakt@optykhejnowicz.pl);
- Sprzedawca – Bartłomiej Hejnowicz prowadzący działalność gospodarczą pod firmą „Optyk Hejnowicz” Bartłomiej Hejnowicz pod adresem ul. Kreczmera 4/4, 35-065 Rzeszów, REGON: 381076410, NIP: 795-25-50-088, adres e-mail: kontakt@optykhejnowicz.pl;
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, nabywająca Produkty za pośrednictwem Sklepu internetowego;
- Konsument – osoba fizyczna nabywająca Produkty w Sklepie internetowym w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową ;
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę za pośrednictwem Sklepu bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, nabywająca Produkty w Sklepie internetowym w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej;
- Newsletter – informacje handlowe w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną dotyczące produktów lub usług Sprzedawcy, w szczególności prezentowanych za pośrednictwem Sklepu internetowego lub inne informacje handlowe przekazywane na adres poczty elektronicznej Klienta; Usługa Newslettera dostępna jest za zgodą Klienta wyrażoną na zasadach określonych w Regulaminie;
- Formularz kontaktowy – Usługa umożliwiająca Klientowi nawiązanie bezpośredniego kontaktu ze Sprzedawcą, w tym złożenie zapytania o produkty i usługi, a także akcje marketingowe i promocje oraz wysłanie wiadomości do Sprzedawcy;
- Polityka prywatności – dokument określający zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych w związku z korzystaniem ze Strony internetowej, w tym zasady wykorzystywania plików typu „cookies”, dostępna pod adresem: https://optykhejnowicz.pl/polityka-prywatnosci/;
- Regulamin – niniejszy dokument, określający prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klienta oraz warunki składania Zamówień i dokonywania zakupów w Sklepie internetowym.
- Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w rozumieniu ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach ustawowo wolnych od pracy;
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, stanowiące ofertę zawarcia Umowy złożoną Sprzedawcy przez Klienta, składane z wykorzystaniem funkcjonalności Sklepu internetowego, zawierające informacje niezbędne do zawarcia i wykonania Umowy;
- Produkt – rozumie się przez to produkty oferowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego;
- Usługi – rozumie się przez to usługi oferowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego;
- Umowa – rozumie się przez to umowę sprzedaży w przypadku Produktów lub umowę o świadczenie usług w przypadku Usług objętych Zamówieniem, przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, której warunki określa Regulamin;
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem na warunkach określonych w Regulaminie, której przedmiotem jest określony Produkt wybrany przez Klienta;
- Usługa/Usługi – usługa (usługi) świadczona (świadczone) przez Sprzedawcę na rzecz Klienta drogą elektroniczną (w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną) za pośrednictwem Strony internetowej lub poczty elektronicznej;
- RODO – Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych).
§2 POSTANOWIENIA OGÓLNE
Sklep internetowy prowadzony jest przez Bartłomieja Hejnowicz prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą „Optyk Hejnowicz” Bartłomiej Hejnowicz pod adresem ul. Kreczmera 4/4, 35-065 Rzeszów, REGON: 381076410, NIP: 795-25-50-088.
- Regulamin określa prawa i obowiązki Klientów oraz Sprzedawcy.
- Regulamin sporządzony jest w języku polskim.
- Dostęp do Regulaminu Klient może uzyskać w każdym momencie pod adresem: https://optykhejnowicz.pl/regulamin/, a także poprzez zapisanie go w dowolnym formacie na wybranym przez siebie nośniku.
- Jeżeli nie zostało to wyraźnie wskazane przez Sprzedawcę, Produkty oferowane w Sklepie internetowym są wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski. Informacja ta jest równoznaczna z zobowiązaniem Sprzedawcy do dostarczenia Klientowi Produktów bez wad.
- Komunikacja ze Sprzedawcą dokonywana przez Klienta powoduje ponoszenie przez Klienta kosztów, jakie wynikają z umów zawartych przez Klienta z podmiotami trzecimi, za możliwość korzystania z określonych form komunikacji na odległość. Sprzedawca nie pobiera żadnych dodatkowych opłat ani świadczeń za możliwość komunikowania się z nim.
- Konsument w sytuacji sporu ze Sprzedawcą ma możliwość polubownego załatwienia sprawy poprzez:
- zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego,
- mediację,
- zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej,
- zwrócenie się do Federacji Konsumentów – skorzystanie z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr (Platforma ODR).
§3 ZAMÓWIENIA
- Informacje o Produktach prezentowane w Sklepie Internetowym nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy.
- Złożenie Zamówienia stanowi ofertę w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, złożoną Sprzedawcy przez Klienta.
- Zamówienia w Sklepie można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu korzystając ze strony internetowej Sklepu.
- Klient ma do wyboru dwa sposoby złożenia Zamówienia:
- złożenie Zamówienia za pośrednictwem formularza kontaktowego,
- złożenie Zamówienia za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na adres e-mail: kontakt@optykhejnowicz.pl.
- W celu złożenia Zamówienia Klient zobowiązany jest podać nazwę produktu znajdującą się na stronie internetowej pod adresem https://optykhejnowicz.pl/. W odpowiedzi na wiadomość Sprzedawca prześle Klientowi na adres e-mail podany w formularzu kontaktowym lub na adres, z którego została wysłana wiadomość e-mail informację o cenie Produktu, rodzaju i kosztach dostawy, a także terminie realizacji Zamówienia, jeżeli jest inny, niż wskazany w § 5 ust. 6 Regulaminu. Załącznikiem do wiadomości e-mail będzie niniejszy Regulamin.
- W wiadomości, o której mowa w ust. 5 Klient zostanie poproszony o (i) wskazanie, iż zamawia i zobowiązuje się zapłacić za Produkt, (ii) wybiera jeden z rodzajów dostawy, a także (iii) akceptuje niniejszy Regulamin. Przesłanie Sprzedającemu jednej lub kilku wiadomości z wszystkimi elementami, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, a także niezbędnym danymi w postaci:
- imienia i nazwiska,
- adresu zamieszkania,
- adresu do doręczenia, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania,
- numeru telefonu – powoduje złożenie Zamówienia z obowiązkiem zapłaty. Klient może przy składaniu zamówienia skorzystać z formularza otrzymanego od Sprzedawcy.
- Informacja o całkowitej wartości Zamówienia, jest każdorazowo podawana w trakcie składania Zamówienia, w tym przed bezpośrednim zatwierdzeniem i złożeniem przez Klienta zamówienia. Są to całkowite koszty, które Klient zobowiązany jest zapłacić wraz z należnymi podatkami. Ceny są cenami brutto i wyrażone są w złotych polskich
- Po złożeniu Zamówienia Klient otrzyma na adres poczty elektronicznej (e-mail) podany przy składaniu Zamówienia, wiadomość zatytułowaną „Potwierdzenie zamówienia”. E-mail ten stanowi przyjęcie oferty Klienta. W momencie poinformowania Klienta o przyjęciu złożonej przez niego oferty, następuje zawarcie Umowy między Sprzedawcą a Klientem.
- Wraz z informacją potwierdzającą przyjęcie Zamówienia Sprzedawca przesyła Klientowi załączniki w formacie PDF w postaci niniejszego Regulaminu, pouczenia o prawie odstąpienia od umowy, wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy oraz wzoru formularza reklamacji.
§4 PŁATNOŚĆ I CENA
- Klient ma możliwość dokonania zapłaty za Produkt tytułem złożonego zamówienia w następujący sposób:
- gotówką w momencie odbioru osobistego,
- gotówką (za pobraniem) w momencie dostarczenia towaru przez dostawcę,
- przelewem albo wpłatą na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- W przypadku płatności realizowanej przelewem lub wpłatą, wpłaty dokonać należy na rachunek bankowy o numerze: 02 9093 1020 2002 0210 7220 0001 w tytule przelewu lub wpłaty podając imię i nazwisko lub firmę Klienta oraz numer Zamówienia otrzymany w informacji o przyjęciu Zamówienia.
- Po zawarciu Umowy, Klient zobowiązany jest w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, do dokonania zapłaty za Produkt oraz ewentualną dostawę, z zastrzeżeniem płatności gotówką, która odbywa się w momencie odbioru osobistego. Gdy płatność za Produkt nie zostanie dokonana w terminie 7 dni od dnia Zamówienia, Zamówienie złożone przez Klienta jest anulowane, a brak wpłaty rozumie się jako odstąpienie Klienta od umowy sprzedaży. W przypadku wybrania opcji zakupu Produktu za pobraniem, zapłata jest dokonywana wraz z odbiorem Produktu.
§5 REALIZACJA ZAMÓWIENIA I DOSTAWA
- Klient ma możliwość sprawdzenia statusu Zamówienia po jego wysyłce, w tym śledzenia przesyłki zawierającej wybrany Produkt, poprzez stronę przewoźnika na podstawie otrzymanego numeru listu przewozowego.
- Klient dokonuje wyboru rodzaju dostawy spośród podanych mu w wiadomości, o której mowa w § 3 ust. 5. Dostawa następuje na adres wskazany przez Klienta w Zamówieniu.
- Realizacja Zamówienia (tj. skompletowanie przesyłki oraz przekazanie jej do przesłania Klientowi lub wybranego przez Klienta miejsca) złożone za pośrednictwem Sklepu internetowego następuje w Dni robocze tj. od poniedziałku do piątku. W weekendy i dni ustawowo wolne od pracy zgodnie z ustawą z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach ustawowo wolnych od pracy dostawy nie są realizowane
- Czas oczekiwania na przesyłkę obejmuje czas realizacji Zamówienia (tj. okres konieczny do skompletowania przesyłki oraz jej przekazania do przesłania Klientowi lub wybranego przez Klienta miejsca) oraz czas dostawy i uzależniony jest od sposobu dostawy wybranego przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- Zamówienia złożone za pośrednictwem Sklepu internetowego realizowane będą, tj. zostaną skompletowane i przekazane do przesłania Klientowi lub wybranego przez Klienta miejsca, w terminie 5 Dni roboczych, z zastrzeżeniem ust. 9, od chwili:
- potwierdzenia Klientowi przyjęcia Zamówienia – w przypadku wyboru sposobu płatności za pobraniem,
- dokonania zapłaty – w przypadku wyboru sposobu płatności przelewu bankowego lub elektronicznego.
- Ww. termin realizacji Zamówienia nie obejmuje terminu dostawy Produktu objętego Zamówieniem.
- W chwili, gdy Zamówienie jest kompletne i gotowe do wysyłki, Sklep internetowy powiadamia o tym Klienta za pomocą wiadomości mailowej wysłanej na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta. Ww. wiadomość zawierać będzie informację o przekazaniu Produktów objętych Zamówieniem do przesłania Klientowi wraz z numerem przesyłki.
- O każdym przypadku braku możliwości zrealizowania Zamówienia w terminie, Klient zostanie niezwłocznie poinformowany poprzez e-mail, wskazując przyczyny braku możliwości zrealizowania Zamówienia w ww. terminie oraz przewidywany termin realizacji Zamówienia.
- Koszty dostawy przesyłki zawierającej wybrane przez Klienta Produkty objęte Zamówieniem ponosi Klient. Koszty dostawy Produktu uzależnione są od wybranego sposobu dostawy Produktu, wartości oraz wielkości Zamówienia.
- Klient informowany jest o kosztach dostawy w wiadomości, o której mowa w § 3 ust. 5.
- Łączna cena, którą zobowiązany jest zapłacić Klient w związku z Zamówieniem, obejmująca cenę Produktów wybranych przez Klienta wraz z kosztami dostawy zostanie wskazana w wiadomości, o której mowa w § 3 ust. 5.
- Z zastrzeżeniem przepisów prawa powszechnie obowiązującego, przy odbiorze przesyłki zawierającej Produkt wybrany przez Klienta, Klient niebędący Konsumentem i Przedsiębiorcą na prawach konsumenta zobowiązany jest zbadać Produkt i w przypadku wystąpienia wad zawiadomić Sklep internetowy niezwłocznie o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – niezwłocznie po jej stwierdzeniu pod rygorem utraty uprawnień z tytułu rękojmi za wady Produktu.
- Z chwilą wydania towaru na Kupującego przechodzą korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo jej przypadkowej utraty lub uszkodzenia. W przypadku Przedsiębiorcy za wydanie towaru uważa się powierzenie go przez Sprzedawcę przewoźnikowi lub spedytorowi. W przypadku Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta za wydanie towaru uważa się jego odebranie od przewoźnika lub spedytora przez Klienta.
- Klient będący Przedsiębiorcą jest zobowiązany do sprawdzenia stanu towaru po dostarczeniu przesyłki i w obecności przedstawiciela podmiotu realizującego przewóz lub spedycję. W razie stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń przesyłki Przedsiębiorca zobowiązany jest do spisania stosownego protokołu.
- Zaleca się, aby Klient będący Konsumentem i Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, w miarę możliwości, dokonał sprawdzenia towaru po dostarczeniu przesyłki i w obecności przedstawiciela podmiotu realizującego przewóz lub spedycję. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń przesyłki zaleca się również, aby Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta spisał stosowny protokół i niezwłocznie skontaktował się ze Sprzedawcą.
- W przypadku zamówień złożonych przez osoby niebędące Konsumentami jeżeli Sprzedawca nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że zamówiony Produkt nie jest dostępny, niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni od zawarcia Umowy jest uprawniony do odstąpienia od umowy.
§6 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Do Umowy zawieranej z Klientem będącym Konsumentem za pośrednictwem Sklepu stosuje się postanowienia ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który za pośrednictwem Sklepu internetowego zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi ani Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta w przypadku produktów wyprodukowanych według specyfikacji Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, zgodnie z art. 38 pkt 3) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Okulary korekcyjne stanowią wyrób medyczny. Zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 roku Prawo farmaceutyczne produkty lecznicze i wyroby medyczne nie podlegają zwrotowi.
- Produkty co do, których Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy wyraźnie wskazane będą w wiadomości, o której mowa w § 3 ust. 5 z informacją „Produkt na zamówienie” oraz wiadomość zawierać będzie pouczenie o braku uprawnień do odstąpienia od umowy.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta objął towar w posiadanie lub w którym wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik weszła w posiadanie towaru. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Po wykonaniu Usługi przez Sprzedawcę w całości, za wyraźną zgodą Konsumenta, Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, zgodnie z art. 38 pkt 1) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Niniejsze postanowienie stanowi informację dla konsumenta o utracie prawa do odstąpienia od umowy po wykonaniu usługi przez Sprzedawcę.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi i Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta również w pozostałych w przypadkach opisanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
- Konsument i Przedsiębiorca na prawach Konsumenta uprawnienie do odstąpienia od umowy sprzedaży może zrealizować poprzez wysłanie wypełnionego i podpisanego oświadczenia o odstąpieniu od umowy na adres: „Optyk Hejnowicz” Bartłomiej Hejnowicz, ul Kreczmera 4/4, 35-065 Rzeszów lub adres e-mail: kontakt@optykhejnowicz.pl.
- Wykonując prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta może skorzystać z formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, a także załączonego do wiadomości, o której mowa w § 3 ust. 9.
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu na zasadach określonych w niniejszym paragrafie, Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta zobowiązany jest zwrócić zakupiony Produkt. W takim przypadku Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta ma obowiązek zwrócić Produkt lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Klient odstąpił od Umowy. Do zachowania ww. terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy wskazał inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta odstępujący od Umowy na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
§7 RĘKOJMIA ZA WADY
- Klientowi będącemu Przedsiębiorcą, zawierającemu Umowę w celu związanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową nie przysługują uprawnienia z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
- Wobec Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady fizyczne lub prawne rzeczy sprzedanej, na zasadach określonych w art. 556 i kolejnych Kodeksu cywilnego.
- Reklamacja może zostać złożona przez Klienta będącego Konsumentem pisemnie na adres: „Optyk Hejnowicz” Bartłomiej Hejnowicz, ul Kreczmera 4/4, 35-065 Rzeszów lub drogą mailową na adres: kontakt@optykhejnowicz.pl
- Składając reklamację Klient może skorzystać ze wzoru formularza reklamacji stanowiącego załącznik nr 2 do Regulaminu, a także załączonego do wiadomości, o której mowa w § 3 ust. 9, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku składania reklamacji bez wykorzystania wzoru formularza reklamacji zaleca się podanie w zgłoszeniu reklamacyjnym co najmniej:
- imię, nazwisko, firma, NIP, adres do korespondencji i dane kontaktowe;
- informacje dotyczące daty zawarcia umowy wraz z potwierdzeniem jej zawarcia;
- informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;
- żądanie dotyczące sposobu rozpoznania reklamacji.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
- W przypadku nieuwzględnienia reklamacji Klient zostanie ponadto powiadomiony o tym czy Sprzedawca wyraża, czy też nie, zgodę na pozasądowe rozwiązanie sporu. W przypadku wyrażenia zgody, Sprzedawca wskaże Klientowi podmiot właściwy do pozasądowego rozwiązania sporu.
- Koszty przesyłki towaru w związku z reklamacją ponosi Klient. W razie uznania reklamacji za zasadną Sprzedawca zwraca Klientowi koszty przesyłki, nie większe jednak niż koszt normalnej przesyłki poleconej.
§8 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Klientów określone zostały w „Polityce prywatności”, dostępnej pod adresem: https://optykhejnowicz.pl/polityka-prywatnosci/, stanowiącej integralną część niniejszego Regulaminu.
§9 POLITYKA COOKIES
Szczegółowe informacje dotyczące plików Cookies zawarte są w „Polityce prywatności”, dostępnej pod adresem https://optykhejnowicz.pl/polityka-prywatnosci/, stanowiącej integralną część niniejszego Regulaminu.
§10 ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu internetowego następujące Usługi elektroniczne:
- umożliwienie złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy sprzedaży;
- Newsletter;
- udostępnianie danych i materiałów, znajdujących się w Sklepie internetowym, w tym przede wszystkim informacji o Produktach;
- umożliwienie przesłania wiadomości za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w ramach Sklepu internetowego.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, za pośrednictwem, którego Sprzedawca świadczy Usługi elektroniczne:
- komputer klasy PC lub inne urządzenie umożliwiające korzystanie ze Sklepu;
- dostęp do sieci Internet;
- dostęp do poczty elektronicznej;
- odpowiednie oprogramowanie w postaci przeglądarki internetowej.
- Zakazuje się Klientowi dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawartą z chwilą zapisania się do usługi Newslettera, a także w momencie rozpoczęcia korzystania z danej funkcjonalności Sklepu internetowego umożliwiającej skorzystanie z określonej usługi elektronicznej.
- Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na świadczeniu usługi Newslettera, zostaje zawarta na czas nieoznaczony. W zakresie pozostałych usług elektronicznych świadczonych za pośrednictwem Sklepu internetowego umowa o świadczenie tychże usług zostaje zawarta na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą i poprzez zaprzestanie korzystania przez Klienta z danej usługi elektronicznej i bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń.
- Kupujący może w każdym czasie i bez wskazywania przyczyny rozwiązać umowę, o której mowa w ust. 4 i 5 poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@optykhejnowicz.pl lub pisemnie na adres: „Optyk Hejnowicz” Bartłomiej Hejnowicz, ul Kreczmera 4/4, 35-065 Rzeszów
- Klient może złożyć reklamację dotyczącą usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@optykhejnowicz.pl lub pisemnie na adres: „Optyk Hejnowicz” Bartłomiej Hejnowicz, ul Kreczmera 4/4, 35-065 Rzeszów
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację dotyczącą usług świadczonych drogą elektroniczną w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia jej otrzymania, informując Kupującego niezwłocznie o jej wynikach.
§ 11 FORMULARZ KONTAKTOWY
- Klient ma możliwość dostępu do Formularza kontaktowego. Usługa Formularz kontaktowy jest nieodpłatna.
- W celu korzystania z usługi Formularz kontaktowy Klient powinien posiadać aktywny adres poczty elektronicznej.
- W celu skorzystania z usługi Formularz kontaktowy Klient powinien:
- wypełnić Formularz kontaktowy dostępny na stronie Sklepu poprzez podanie danych takich jak imię oraz adres e-mail i wskazać treść wiadomości,
- wyrazić zgody jako niezbędne do skorzystania z usługi Formularz kontaktowy, w tym na przetwarzanie danych osobowych poprzez wybranie opcji: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Administratora, moich danych osobowych podanych powyżej w celu kontaktu. Zgoda może być wycofana w każdym czasie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, jakie miało miejsce przed wycofaniem zgody.”,
- wysłać wypełniony Formularz kontaktowy poprzez przycisk „wyślij”.
- Podanie danych i wyrażenie zgód, o których mowa w ust. 3 powyżej, jest dobrowolne.
- Umowa o świadczenie Usługi Formularz kontaktowy zawierana jest na czas określony – do czasu wysłania przez Klienta Formularza kontaktowego.
- Klient ma możliwość zrezygnowania z Usługi Formularza kontaktowego do czasu wysłania Formularza kontaktowego. Wskutek wysłania Formularza kontaktowego, usługa Formularz kontaktowy zostaje wykonana.
§ 12 NEWSLETTER
- Klient może zamówić Usługę w postaci otrzymywania Newslettera w każdym czasie poprzez wysłanie informacji o zamówieniu Newslettera na adres: kontakt@optykhejnowicz.pl lub w trakcie procedury składania Zamówienia.
- Usługa Newslettera wymaga wyrażenia przez Klienta zgody na przekazywanie mu Newslettera, która może być wyrażona w każdym czasie poprzez wpisanie w tytule lub w treści wiadomości e-mail „Zapisuję się na Newsletter”.
- Zgoda Klienta na otrzymywanie Newslettera jest dobrowolna i może być w każdym czasie wycofana.
- W celu otrzymywania Newslettera należy podać aktualny adres poczty elektronicznej.
- W przypadku zamówienia Usługi Newslettera, Newsletter będzie przekazywany Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta.
- Klient może w każdym zrezygnować z otrzymywania Newslettera. W tym celu Klient powinien wysłać rezygnację z Usługi Newslettera na adres poczty elektronicznej: kontakt@optykhejnowicz.pl w tytule wpisując „Rezygnacja z Newslettera”.
§13 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem linku zamieszczonego na stronie Sklepu internetowego. Regulamin może zostać utrwalony, pozyskany i odtworzony poprzez jego wydrukowanie lub zapisanie go na odpowiednim nośniku danych.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączenia lub ograniczenia jakichkolwiek praw Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach konsumenta, przyznanych im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. W przypadku ewentualnej, niezamierzonej niezgodności Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i są one stosowane przez Sprzedawcę.
- Jeśli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostanie uznane za niezgodne z prawem, nieważne lub w inny sposób niewykonalne w zakresie przewidzianym przepisami prawa, to w tym zakresie zostaje ono wyłączone. W pozostałym zakresie Regulamin pozostaje w mocy.
- Sprzedawca może dokonać zmiany postanowień Regulaminu po uprzednim poinformowaniu Klientów poprzez publikację jednolitego tekstu Regulaminu na stronie Sklepu internetowego. Zmiany Regulaminu lub nowa treść Regulaminu wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty umieszczenia nowej treści Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego, przy czym nie pozbawia Klientów praw nabytych na podstawie poprzednich postanowień Regulaminu.
- Zamówienia złożone w trakcie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu będą realizowane zgodnie z jego postanowieniami.
- Wszelkie elementy graficzne Sklepu internetowego, zastosowane w nim rozwiązania techniczne, elementy kontentu, jak i sposób w jaki elementy graficzne i kontent są przedstawione (układ), jak również oprogramowanie, bazy danych i inne materiały umieszczone w ramach Sklepu internetowego stanowią przedmiot prawa autorskiego Sprzedawcy i podlegają ochronie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Niniejszy Regulamin podlega prawu polskiemu oraz zostaje poddany jurysdykcji sądów polskich.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 24.05.2022 r.
ZAŁĄCZNIK NR 1 – WZÓR ODSTĄPIENIA OD UMOWY
WZÓR OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
……………………………………………
(miejscowość, data)
………………………………………………
………………………………………………
………………………………………………
(imię i nazwisko oraz adres konsumenta)
„Optyk Hejnowicz”
Bartłomiej Hejnowicz
ul. Kreczmera 4/4
35-065 Rzeszów
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
- ………………………………………………………………………………………….
- ………………………………………………………………………………………….
- ………………………………………………………………………………………….
Data odbioru rzeczy: ………………………………………..………………………………..
Numer zamówienia:* ………………………………………………..……………………….
Numer faktury / numer transakcji z paragonu:* ……………………………………………
Numer konta bankowego:* …………………………..………………………………………
…………………………………………
(podpis konsumenta)
(*) Podanie tych danych nie jest obowiązkowe, przyśpieszy jednak procedurę zwrotu.
ZAŁĄCZNIK NR 2 – WZÓR FORMULARZA REKLAMACJI
WZÓR FORMULARZA REKLAMACJI
……………………………………………
(miejscowość, data)
Imię i nazwisko: ………………………………
Adres: …………………………………………….
……………………………………………………..
Telefon: …………………………………………..
E-mail: ……………………………………………
„Optyk Hejnowicz”
Bartłomiej Hejnowicz
ul. Kreczmera 4/4
35-065 Rzeszów
TABELA REKLAMACJI
PRODUKT (nazwa, model) | |
NUMER ZAMÓWIENIA | |
NUMER PARAGONU/FAKTURY LUB INNEGO DOKUMENTU (podanie nr paragonu/ faktury lub innego dokumentu nie jest obowiązkowe) | |
DATA ZAKUPU | |
OPIS WADY | |
DATA ZAUWAŻENIA WADY | |
ŻĄDANIE KLIENTA | ¨ usunięcie wady, ¨ wymiana na rzecz wolną od wad, ¨ obniżenie ceny, ¨ odstąpienie od umowy (właściwe zaznaczyć) |
DANE DO ZWROTU NALEŻNOŚCI | |
KWOTA ZWROTU (PLN) | |
DANE DO PRZELEWU (nr rachunku, imię i nazwisko, adres) |
…………………………………………
(podpis konsumenta)